Λογότυπο Κεφαλίδας Σελίδας
TEI of Athens eJournals

Εκτίμηση των γνώσεων των σπουδαστών Μαιευτική ςκαι Νοσηλευτικής στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση νεογνού

Μαρία Τίγκα, Αικατερίνη Λυκερίδου, Νικολέττα Ιακωβίδου

Περίληψη


Εισαγωγή: Από τα 100 εκατομμύρια νεογνά που γεννιούνται κάθεχρόνο παγκόσμια, τα 5 περίπου εκατομμύρια πεθαίνουν μέσα στις 4πρώτες εβδομάδες της ζωής τους. Το 20% των θανάτων αυτών οφεί­λεται σε περιγεννητική ασφυξία. Σωστή γνώση και εφαρμογή καρδιο-αναπνευστικής αναζωογόνησης θα μπορούσε να αποτρέψει μεγάλοποσοστό αυτών των θανάτων, αλλά και να μετριάσει τις μακροπρόθε­σμες επιπλοκές στα ασφυκτικά νεογνά που επιβιώνουν. Είναι σημα­ντικό όσοι ασχολούνται με την περιγεννητική φροντίδα του νεογνούνα είναι εκπαιδευμένοι θεωρητικά και πρακτικά στην καρδιοαναπνευ­στική αναζωογόνηση.  Οι έρευνες που υπάρχουν στη βιβλιογραφίασχετικά με τις γνώσεις σπουδαστών και επαγγελματιών υγείας στοθέμα αυτό δείχνουν ανεπάρκεια γνώσεων,  που βελτιώνονται σημα­ντικά μετά από θεωρητική εκπαίδευση.Σκοπός: Η εκτίμηση των γνώσεων των σπουδαστών Μαιευτικήςκαι Νοσηλευτικής στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση νεογνώνπριν και μετά την παρακολούθηση ανάλογου Σεμιναρίου.Μ έθοδος: Πρόκειται για  προοπτική  συγκριτική μελέτη.  Δείγματης μελέτης αποτέλεσαν 110 τεταρτοετείς σπουδαστές Μαιευτικήςκαι Νοσηλευτικής,  οι οποίοι παρακολούθησαν Ημερίδα Καρδιοανα-πνευστικής Αναζωογόνησης βάσει των Κατευθυντηρίων Οδηγιών τουEuropean Resuscitation Council. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μεερωτηματολόγιο. Με τυχαία δειγματοληψία 66 σπουδαστές συμπλή­ρωσαν το ερωτηματολόγιο πριν την έναρξη του Σεμιναρίου και 44σπουδαστές μετά τη λήξη αυτού.  Η επεξεργασία των αποτελεσμά­των έγινε με το στατιστικό πακέτο  “SPSS  17.0” και η σύγκριση τωνμεταβλητών έγινε με το  “Pearson chi-square test”. Η στατιστική ση-μαντικότητα ορίζεται με ρ=0,01.Αποτελέσματα: Το 29,6% (±30,2%) (mean±SD) των σπουδαστώναπάντησε σωστά στις ερωτήσεις πριν το Σεμινάριο. Μετά το Σεμινάριοτο 56,3% (±29,6%) των σπουδαστών απάντησε σωστά στις ερωτή­σεις. Στις 8 από τις 12 ερωτήσεις παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντι­κή βελτίωση των γνώσεων των σπουδαστών. Το 9% των σπουδαστώνείχε στο παρελθόν παρακολουθήσει στο πλαίσιο της εκπαίδευσής του Σεμινάριο σχετικό με το αντικείμενο.Συμπεράσματα: Η έρευνα ανέδειξε τη σπουδαι-ότητα παρακολούθησης εκπαιδευτικών Σεμιναρί­ων στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση, μεσκοπό τη βελτίωση των γνώσεων και κατ’ επέκτασητην καλύτερη παροχή φροντίδας υγείας.

Πλήρες Κείμενο: PDF

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.