Λογότυπο Κεφαλίδας Σελίδας
TEI of Athens eJournals

Ικανοποίηση Γονέων από την Παρεχόμενη Ιατρονοσηλευτική Φροντίδα στα Νοσηλευόμενα Νεογνά τους

Σπυριδούλα Τσιρώνη, Κωνσταντίνος Τσουμάκας, Μαργαρίτα Γιαννακοπούλου, Βαρβάρα Μπουτοπούλου, Βασιλική Μάτζιου

Περίληψη


Η ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας αποτελεί υψηλή προτεραιότητα της υγειονομικής πολιτικής μιας χώρας. Στόχος των υπηρεσιών υγείας είναι η παροχή ποιοτικής φροντίδας υγείας, με το μικρότερο δυνατό κόστος, ώστε να μεγιστοποιείται η ικανοποίηση των ασθενών. Σκοπός: Η εκτίμηση του βαθμού ικανοποίησης των γονέων από την παρεχόμενη ιατρονοσηλευτική φροντίδα στα νοσηλευόμενα νεογνά, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της φροντίδας στις υπηρεσίες υγείας. Υλικό και Μέθοδος: Πρόκειται για μια μη πειραματική μελέτη, στην οποία γίνεται χρήση ενός έγκυρου ερωτηματολογίου (NICU-PSF της Conner) με αποδεκτή αξιοπιστία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Νοέμβριο του 2009 έως το Μάρτιο του 2010. Ένα δείγμα «ευκολίας» αποτελούμενο από 550 γονείς νεογνών που νοσηλεύτηκαν σε τρία δημόσια νοσοκομεία των Αθηνών χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες της έρευνας. Το ποσοστό ανταπόκρισης των γονέων στη μελέτη ήταν υψηλό (97%), ενώ ως επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας ορίστηκε το 0,05. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από 44 ερωτήσεις σχετικές με την ικανοποίηση των γονέων. Αποτελέσματα: Οι γονείς εμφανίστηκαν να είναι περισσότερο ικανοποιημένοι στις ενότητες «γενική ικανοποίηση» (61,7%±15,1), «παροχή φροντίδας στα νεογνά» (53%±13,6) και λιγότερο ικανοποιημένοι στις ενότητες «παραμονή γονέων κοντά στο νεογνό» (34%±9,5) και «συμμετοχή γονέων στην παροχή φροντίδας» (10,7%±7,4). Απογοήτευση προκάλεσε η αδυναμία παραμονής των γονέων κοντά στο νεογνό, ενώ η πρόσληψη μόνιμου ιατρονοσηλευτικού προσωπικού και η προώθηση του μητρικού θηλασμού αποτέλεσαν μερικές προτάσεις των γονέων. Από τη σύγκριση των τριών νοσοκομείων βρέθηκε ότι οι γονείς εμφάνισαν μεγαλύτερα ποσοστά συνολικής ικανοποίησης στο Γενικό Νοσοκομείο σε σύγκριση με το Παιδιατρικό Νοσοκομείο (p<0,001) και το Μαιευτικό Νοσοκομείο (p<0,001). Συμπεράσματα: Η εκτίμηση του βαθμού ικανοποίησης των γονέων αποτελεί τον πιο σημαντικό δείκτη της εύρυθμης λειτουργίας των νοσοκομείων. Τα αποτελέσματα και τα σχόλια των γονέων θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας

Λέξεις κλειδιά


γονείς ιατρονοσηλευτική φροντίδα ικανοποίηση νεογνά ποιότητα φροντίδας



DOI: 10.18780/hjn.v50i3.1250

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.

Η παρούσα εφαρμογή αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Υποέργου 2 "Υπηρεσία ηλεκτρονικών εκδόσεων" της πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακών Υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης του ΤΕΙ Αθήνας" και χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση", ΕΣΠΑ 2007-2013.